In de flexbranche worden steeds meer interne processen zoals het zoeken, screenen en inschrijven van medewerkers gedigitaliseerd. Er zijn momenteel zelfs al uitzendorganisaties die volledig online te werk gaan. Wat betekent digitalisering voor u als intermediair? Hoe ver bent u al met het digitaliseren van uw processen? En wat kan PRO hierin voor u betekenen?

Wat betekent digitalisering voor de flexbranche?

Het samenbrengen van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt staat voor intermediairs centraal. Digitalisering kan daarbij voor uitzendorganisaties veel nieuwe mogelijkheden bieden. Werkzaamheden kunnen efficiënter worden uitgevoerd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de digitalisering van het werving- en selectieproces, inschrijfproces en onboardingproces. Hiernaast kan een goede onboarding en persoonlijke ontwikkeling van een medewerker gestimuleerd worden middels digitale educatieprogramma’s. Dit alles vraagt, zoals u al verwacht, om voldoende tijd, budget en kennis binnen de organisatie.

Backoffice uitbesteed: waar zorgt PRO voor?

Bij PRO zijn vrijwel alle processen al voor een langere tijd gedigitaliseerd. Wanneer u uw backoffice bij PRO uitbesteedt, kunt u ook gebruikmaken van onze gedigitaliseerde processen:

Flexportal: het online urenportaal
Bij PRO vindt alle administratie, van inschrijving van de medewerker tot en met de registratie van gewerkte uren, online plaats in Flexportal. “Via Flexportal zijn alle documenten voor zowel de medewerker als opdrachtgever op één plaats te vinden. Door middel van DocuSign kunnen daarnaast alle (arbeids)overeenkomsten van en met PRO digitaal ondertekend worden. Dit leidt tot vermindering van administratieve lasten. De backoffice wordt hierdoor volledig geautomatiseerd en opdrachtgevers en medewerkers beschikken over een gemakkelijk overzicht. Zo nemen wij veel verplichtingen van onze opdrachtgevers over”, geeft Bram de Laat, backoffice specialist bij PRO, aan.

PRO Academy: het online opleidingsportaal
Sinds kort hebben we ook ons eigen opleidingsportaal: PRO Academy. Laura Philippart, adviseur frontoffice bij PRO, vertelt over deze ontwikkeling: “PRO Academy is een online leeromgeving waar zowel Nederlandse als Engelse opleidingen en trainingen worden aangeboden. Alle medewerkers die een arbeidsovereenkomst hebben bij PRO kunnen hier gebruik van maken. Door deze digitale vernieuwing in onze dienstverlening blijven we ons aanpassen aan de huidige arbeidsmarkt en de wensen vanuit zowel de medewerker als opdrachtgever.”

Meer informatie?

Wilt u hierover eens van gedachten wisselen? Als HR-kennispartner denken wij graag met u mee. Neem gerust contact op.