Er wordt vaak gedacht dat een medewerker die via een payrollcontract in dienst is bij een payrollbedrijf, twee keer zoveel kost als een medewerker op de eigen loonlijst. De payroller moet ook betaald worden, niet waar? Hier wordt nog wel eens een inschattingsfout gemaakt. Sterker nog: vaak is het omgekeerde zelfs het geval! Wanneer u gebruikmaakt van een payrolldienstverlener, levert dit niet alleen gemak en risicobeperking op, maar vaak ook kostenbesparing. Dit leggen we graag aan u uit.

Kosten werkgeverschap

Werkgevers die medewerkers in dienst hebben, betalen naast het brutoloon nog een aantal andere zaken die bij het werkgeverschap horen. Denk hierbij aan kosten voor pensioen en verzekeringen (voor onder andere ziekteverzuim), maar ook aan kosten voor verplichte wettelijke regelingen zoals sectorpremies, opbouw vakantiedagen, vakantiegeld en diverse administratieve kosten.
Via PRO betaalt u een vaste kostprijs (factor) per gewerkt uur. Dit dekt al uw personeelskosten, zonder vervelende verrassingen achteraf.

Besparing

“Onze systemen zijn afgestemd op een groot scala aan opdrachtgevers in diverse branches. Door praktijkervaring en consistente optimalisatie van systemen, kunnen we processen versnellen en optimaliseren. Daarnaast zijn wij in staat om door onze omvang verzekeringen en pensioenpremies voordeliger in te kopen en risico’s beter op te vangen”, aldus Roel Dolkemade, algemeen manager van PRO.

Ondernemers profiteren dus van de kracht van het collectief. Met de diensten van PRO bent u uiteindelijk goedkoper uit dan wanneer u alles zelf inkoopt. Payrolling via PRO scheelt niet alleen een hoop rompslomp, maar ook geld.

Geïnteresseerd in uw werkelijke arbeidskosten?

In onze whitepaper, gebaseerd op onderzoek van het CBS, leest u er alles over.